Våren 2024

Torsdagen den 7 mars kl 14.00

Vårsalongen på Liljevalchs

Vårsalongen är vår första programpunkt för våren med 290 verk av 163 konstnärer. Vi får se måleri med 94 verk, följt av 55 verk skulptur och 43 fotografiska verk. Som vanligt kommer vi att få en visning med guide.

Anmäl dig senast den 1 mars till Christina Nilsson, christina.eva.nilsson@gmail.com eller 070-681 81 73.

Kostnad 100 kr för medlem och 160 kr till för ej medlem.

Betala Swisha betalningen efter bekräftelse till 070-2290935. Använder du inte swish kan du betala till plusgiro 252956-8 och ange Vårsalong.

Var Vi samlas innanför porten på Liljevalchs kl 13.50.

Torsdagen den 14 mars kl 18.00

Årsmöte med konstlotteri

Välkomna till årsmötet på Tallhöjdens servicehus torsdagen den 14 mars kl 18.00-20.00. Vill ni titta på konsten som ska lottas ut, så är ni välkomna redan kl 17.30.

Tallhöjdens servicehus, Runstensvägen 13. Gå in från gården så kommer du rakt in.

Konstlotteriet

Efter årsmötet går vårt årliga konstlotteri av stapeln. Där deltar alla medlemmar som betalat avgiften för 2023. Utlottningen går till så att vi drar tolv vinster bland de närvarande, fullmakter räknas som närvaro. Därefter dras tre vinster bland medlemmar som inte är närvarande. Formulär för fullmakt och bilder på vinsterna finns under Konstlotteriet.

Eventuella motioner ska vara inlämnade senast den 1 mars och ska skickas till ordförande Annika Ekelund,

annika.cecilia.ekelund@gmail.com

Fler programpunkter planeras för våren.

Tidigare programblad

Här ligger det senaste och tidigare programblad som pdf-filer för utskrift.